NOWE POJAZDY (PIERWSZA REJESTRACJA) > 3,5 T MUSZĄ BYĆ WYPOSAŻONE W INTELIGENTNY TACHOGRAF WERSJI 2. (NP. DTCO 4.1).

    PAKIET MOBILNOŚCI I UE – ZGODNOŚĆ Z PRAWEM I UNIKANIE NARUSZEŃ

    Sprawiedliwość i bezpieczeństwo

    Teraz wyjaśnimy, co kryje się za pojęciem pakietu mobilności I oraz co to oznacza dla Ciebie. Pokażemy, na co należy zwrócić uwagę w przyszłości oraz jak zachować zgodność z przepisami z wykorzystaniem DTCO 4.0 i jego kolejnego modelu – DTCO 4.1.

    Wszystkie ważne informacje w jednym miejscu

    INFORMACJE – BIEŻĄCE ZMIANY LEGISLACYJNE

    Wprowadzanie symbolu kraju po przekroczeniu granicy jest obowiązkowe od 02.02.2022 r. Kierowcy muszą dokonać wpisu na tachografie już na pierwszym możliwym postoju (UE 165/2014). Z naszego filmu dowiesz się, jak to zrobić bez tracenia czasu.

    Od 21.02.2022 r. obowiązkiem dla firm jest powrót ich pojazdów wykorzystywanych w transporcie międzynarodowym do bazy na terenie firmy nie później niż osiem tygodni po opuszczeniu kraju macierzystego. (WE 1072/2009) Dotyczy to również pojazdów wynajmowanych za granicą i wykorzystywanych przez oddziały danej firmy w danym kraju.

    Od 21.02.2022 r. operacje kabotażowe są zabronione przez cztery dni po zakończeniu autoryzowanych operacji transportu kabotażowego w państwie członkowskim UE. Okres rozpoczyna się od dnia następnego po ostatnim przewozie kabotażowym. (WE 1071/2009)

    Firmy działające w międzynarodowym transporcie towarów nie będą potrzebować licencji wspólnotowych dla pojazdów o masie przekraczającej 2,5 tony do 21.05.2022 r. Jednak od 21.02.2022 r. można już składać odpowiednie wnioski do organów zgodnie z prawem krajowym. (UE 1072/2009) W przypadku tylko krajowego transportu licencja jest wymagana tylko od całkowitej masy wynoszącej 3,5 tony.


    Wszystkie informacje odnoszące się do nowych przepisów dotyczących kabotażu, związanych z nimi ułatwień dla kierowców i wymogów w zakresie profesjonalnego dostępu są dostępne w naszej białej księdze poświęconej pakietowi mobilności I UE:

    OBOWIĄZEK DOPOSAŻANIA: KTÓRY TACHOGRAF I OD KIEDY? TUTAJ PODANO TERMINY:

    Oto terminy

    Nowe pojazdy (pierwsza rejestracja) > 3,5 t* muszą być wyposażone w inteligentny tachograf wersji 2. (np. DTCO 4.1).

     

     

    * Pojazdy objęte definicjami, których dotyczą nowe przepisy.

    Wszystkie pojazdy > 3,5 t*, które nadal korzystają z analogowych lub cyfrowych tachografów 1. generacji (np. DTCO 1.x-3.x) oraz wykonują przejazdy za granicą muszą być wyposażone w inteligentne tachografy wersji 2. (np. DTCO 4.1).

     

     

    * Pojazdy objęte definicjami, których dotyczą nowe przepisy.

    Wszystkie pojazdy > 3,5 t*, które wykonują przejazdy za granicą muszą być wyposażone w inteligentne tachografy wersji 2. (np. DTCO 4.1) od 20 sierpnia 2025 r. Oznacza to, że nawet pojazdy wyposażone w inteligentne tachografy 1. generacji (np. DTCO 4.0) muszą zostać również doposażone.

     

     

    * Pojazdy objęte definicjami, których dotyczą nowe przepisy.

    Wszystkie pojazdy > 2,5 t* w międzynarodowym transporcie towarowym muszą być wyposażone w zaawansowane inteligentne tachografy (DTCO 4.1).

     

     

    * Pojazdy objęte definicjami, których dotyczą nowe przepisy.

    ** Terminy te zależą od odpowiedniej daty wejścia w życie przepisów UE lub okresu procesu legislacyjnego.


    CYFROWE TACHOGRAFY VDO Twoi rzetelni partnerzy – również w przyszłości

    DTCO 4.0 odgrywa już wiodącą rolę we wdrażaniu i monitorowaniu nowych norm. Nie tylko dostarcza pełną i właściwą dokumentację zapisanych danych kierowcy i pojazdu, ale również jest zgodny z nowymi wymaganiami dotyczącymi bezpieczeństwa i kontroli, które weszły w życie w 2019 r., zapewniając, że flota spełnia wymagania przepisów dotyczących pracy, społecznych i transportowych.

     

    Aby spełniać wymogi przyszłych przepisów pakietu mobilności I, DTCO 4.0 musi zostać rozszerzony o kilka funkcji, takich jak jeszcze bardziej dokładne pozycjonowanie. DTCO 4.1 spełni wszystkie wymagania UE.

    Dtco-4-0-Dsrc-Antenna-Icon-16X9-Cmyk
    zoom-btn
    ×
    Dtco-4-0-Eu-Cmyk-Kopie1

    NIEDŁUGO NA RYNKU: DTCO 4.1 Kolejna generacja inteligentnych tachografów

    Nowy DTCO 4.1 wykryje i zapisze przekroczenie granicy przez pojazd. Urządzenie zarejestruje pozycję i czas podczas załadunku i rozładunku oraz będzie mogło zapisać te informacje wraz z danymi kierowcy i pojazdu na co najmniej tak długo, jak będą tego wymagały przepisy. Nowa wersja zapewni jeszcze bezpieczniejsze dane dla bardziej efektywnego monitorowania ruchu i handlu.

    W przeciwieństwie do poprzedniej wersji, w DTCO 4.1 zostanie wykorzystany sygnał europejskiego systemu Galileo (OS-NMA). Będzie to jedna z pierwszych aplikacji przemysłowych, które to uczynią. OS-NMA oznacza Open Service Navigation Message Authentication. Jest to technika dodająca ochronę kryptograficzną do komunikatów nawigacyjnych w celu zapewnienia najlepszej możliwej ochrony przed cyberatakami.

    ×
    Tisweb-Mockup-Imac-742X742px

    VDO FLEET BĘDZIE CIĘ WSPIERAĆ PRZY PAKIECIE MOBILNOŚCI

    VDO Fleet Services zapewniają fachowe wsparcie firm transportowych i dostawców zarządzania flotą podczas wprowadzania europejskiego pakietu mobilności. Rozwiązanie w chmurze zapewnia również bezpieczeństwo podczas wdrażania oraz przestrzegania bieżących i przyszłych przepisów.

    W ten sposób marka VDO firmy Continental skupia się na najlepszych możliwych rozwiązaniach na przyszłość oraz już rozwija więcej usług, które ułatwią menedżerom floty monitorowanie i zapewnienie zgodności z nowymi zasadami pakietu mobilności UE.

     

     

    ×
    Vdo-Fleet-Gesetzliche-Vorgaben-Erfu-Llen

    POSZERZONY ZAKRES FUNKCJONOWANIA TACHOGRAFU W przyszłości również pojazdy > 2,5 tony

    Od 1 stycznia 2026 r. wymagania w zakresie stosowania tachografu będą również dotyczyły pojazdów wykorzystywanych w międzynarodowym transporcie produktów handlowych o maksymalnej dopuszczalnej masie przekraczającej 2,5 tony, w tym przyczep lub naczep.

    Przedsiębiorcy posiadający pojazdy lub zespoły pojazdów o maksymalnej dopuszczalnej masie nieprzekraczającej 7,5 tony, którzy transportują swój sprzęt lub dostarczają swoje produkty w promieniu 100 km od siedziby swojego przedsiębiorstwa będą zwolnieni z tego obowiązku. Pojazdy między 2,5 a 3,5 tony stosowane do przewozów niekomercyjnych będą również zwolnione. Prowadzenie pojazdu nie może być głównym zajęciem osoby prowadzącej pojazd.

    ×

    VDO MAGAZIN You might also be interested in this:

    ×