Nieprzestrzeganie czasu jazdy i okresu odpoczynku może być kosztowne dla kierowcy, a szczególnie dla firmy. Jeśli np. kierowca zostanie przyłapany na prowadzeniu samochodu ciężarowego dwie godziny dłużej niż maksymalny dozwolony dzienny czas jazdy, nakładana jest kara w wysokości 280 euro za każde dodatkowe pół godziny czasu jazdy. Kary za takie naruszenie, stanowią ryzyko, którego nie należy bagatelizować. Udoskonalenie dotychczasowego, sprawdzonego rozwiązania VDO umożliwia teraz kierowcom ocenę czasu jazdy i okresów odpoczynku.

 

Coraz więcej kontroli drogowych pod kątem potencjalnych wykroczeń drogowych

W ramach specjalnej akcji przeprowadzonej przez Federalny Urząd ds. Transportu Towarowego (BAG) tylko w dniach 26 i 27 stycznia tego roku skontrolowano łącznie 618 pojazdów. Operacja ta kosztowała kierowców łącznie 89 205 euro w formie kaucji. Konsekwencje naruszeń, które zostały zgłoszone i ocenione jako kary stanowią bez wątpienia znaczne ryzyko finansowe dla zarządzających flotami.

BAG zapowiedział już, że zamierza kontynuować przeprowadzanie kontroli w całym kraju, skupiając się na kabotażu, regularnych tygodniowych okresach odpoczynku i technicznych kontrolach drogowych w 2022 r. Dzięki interfejsowi DSRC (Dedicated Short Range Communication inteligentnego tachografu, o wiele prostsza dla organów kontroli staje się identyfikacja podejrzanych pojazdów oraz pobieranie danych pojazdu i informacji o naruszeniach bezpieczeństwa podczas jazdy. Oznacza to, że czasochłonne kontrole będą przeprowadzane tylko tam, gdzie istnieje podejrzenie naruszenia przepisów.

 

Poznaj potencjalne kary, które mogą być nałożone w każdej chwili

Prawdopodobieństwo naruszenia wzrasta wraz z wielkością floty. Oznacza to, że w przypadku flot istnieje stałe ryzyko nakładania grzywny. Wszystko zależy od tego, jak sumiennie załogi pojazdu przestrzegają czasu pracy i okresów odpoczynku. Dzięki zastosowaniu nowego europejskiego rejestrowi kar ERRU, może nieść to za sobą poważne konsekwencje, do utraty licencji wspólnotowych włącznie.

W celu lepszej oceny tego ryzyka, firma VDO opracowała nowy moduł jako część swojego oprogramowania do zarządzania flotą TIS-Web® DMM 5.0. W przyszłości Rejestr naruszeń VDO pomoże menedżerom floty nieustannie śledzić wpływ finansowy tego ryzyka. Rejestr ten porównuje dane z tachografu z rodzajem naruszenia i poziomem kar w każdym kraju. Umożliwia to menedżerom floty oszacowanie dokładnego ryzyka kary podczas każdego pobrania danych z tachografu.

 

Podejmij właściwe działanie

Funkcja rejestru naruszeń będzie dostępna od kwietnia dla wszystkich klientów, którzy zamówili pakiet Advanced lub Professional dla TIS-Web® DMM 5.0. To rozszerzenie zostanie uruchomione w Niemczech, Wielkiej Brytanii i Hiszpanii, a następnie w pozostałych krajach UE. Przy okazji: TIS-Web® zapewnia bezpłatny dostęp testowy. Wypróbuj go. To najlepszy sposób na sprawdzenie, czy rozwiązanie spełni Twoje potrzeby. Kliknij tutaj, aby uzyskać bezpłatny dostęp testowy: https://www.fleet.vdo.de/